Lær her hvordan du skaber link mellem Google AdWords og YouTube. Det skal blandt andet gøres for at kunne starte med at lave Youtube kampagner – det er nemlig i Google Adwords’ interface, at du opretter dine YouTube kampagner og opretter målretning samt annoncer. Øvelsen er ganske simpelt, men meget essentiel.
Med denne lille YouTube guide får du visualiseret integrationen af din Google AdWords konto og YouTube kanal yderligere, så kan du i bunden af indlægget finde en videoguide, der præcis viser hvor du finder intregrationsmodulet og ikke mindst hvor du tilgår det nødvendige Google AdWords’ Kunde ID.
Opret link mellem Google AdWords og YouTube
Først og fremmest kræver det naturligvs, at du opretter en Youtube kanal. Så snart din kanal på YouTube er oprettet kan koblingen skabes – og lynhurtigt kan du være i gang med at oprettte annoncer på YouTube platformen.
Der er overordnede 2 trin du skal igennem. Indledningsvist skal du gå til din YouTube profil for derefter at gå til Skaberstudie ved hjælp af klik på dit profilbillede oppe i højre hjørne.
Så snart du sidder inde i Skaberstudie skal du vælge Kanal i menuen til venstre, hvorefter du skal gå til Avanceret, som er den nederste mulighed.
På denne side finder du en række andre muligheder, men hvis du scroller lidt ned af siden finder du punktet Linkning af AdWords-konto.
Så skulle du gerne få en pop-up hvori du kan indsætte dit Google AdWords Kunde-ID.
Find Google AdWords Kunde-ID
For at tilgå dit unikke Kunde-ID, skal du gå til den relevante Google AdWords konto, hvor det 10-cifrede ID findes.
Når du sidder i dit Google AdWords interface fremgår dit Kunde-Id oppe under dit Kontonavn i venstre hjørne. Kopier ID’et og navigér tilbage til Skaberstudie.
I pop-up’en du før fik fremkaldt skal du tildele den linkede Google AdWords konto et navn. Det vil typisk være dit brandnavn. Som det ses på billedet herunder, skal du også tage stilling til 3 punkter.
Lad alle flueben være markeret, som senere hen giver dig mulighed for at få indblik i din YouTube kanals performance og samtidig holde øje med de besøgendes adfærd.
I punkt 2 får du mulighed for at målrette dine YouTube kampagner mod tidligere seere af dine videoer, eller at ramme de folk som førhen har besøgt dit website.
Slutteligt, punkt 3, sørger du for at få muligheden for at kunne måle dine videoers engagement – Alle 3 punkter er essentielle og bør være markeret.
Ved at trykke Udfør har du nu skabt linkning mellem din Google AdWords konto og din YouTube Kanal
Hvis du fik noget ud af denne lille guide, så kan det være at du også vil finde min E-bog interessant. Du vil om 2 minutter kunne modtage bogen i din indbakke. Klik på knappen her og læs mere om bogen og dens indhold.